Monday 26 November 2012

Gadis Sabah dirogol & dibunuh oleh warga Asing!

Saya telah membuat panggilan ke balai polis Kota Marudu, kejadian gadis mati itu adalah benar, & pihak polis masih menjalankan siasatan untuk mencari suspek & punca kematian mangsa. Jika BENAR saya harap para pendatang  ini dihukum BUNUH,  mayat mereka dibakar & abu mereka dibuang di tepi jalan!! Takziah kepada keluarga mangsa.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/156738_553677871315617_275707769_n.jpg 
Sumber dari Facebook, & laman web (sila klik link untuk berita penuh) :
Mangsa adalah gadis berumur 15 tahun. Dipercayai telah dirogol oleh lima orang pekerja kedai perabot yang berasal dari Pakistan. Mangsa ditemui pada 1p.m pada hari kelmarin 26.11.2012...Laporan polis telah dilakukan pada hari yang sama. Suspek kemudiannya telah berjaya ditangkap hari ini ketika suspek cuba mengembalikan MyKad mangsa.
Kejadian bermula pada pagi kelmarin. Mangsa dikatakan menemani kakak dan sepupunya mencari kerja di Pekan G. Di pekan yang sama mangsa dan kakak dan sepupunya pergi ke sebuah kedai perabot. Mangsa yang ingin membeli sebuah almari telah dibawa ke tingkat atas oleh pekerja kedai perabot terbabit kerana dikatakan ada almari yang lebih cantik lagi di tingkat atas kedai. Kakak dan sepupu mangsa meninggalkan mangsa seorang diri dikedai tersebut (mungkin untuk mencari kedai2 lain yang menawarkan kerja kosong).

Beberapa jam kemudian mereka menyedari mangsa hilang dan membuat laporan polis. Mangsa semasa kemudiannya ditemui dengan keadaan yang amat menyayat hati; dengan mata yang hampir terkeluar, rambut kusut, mulut ternganga dengan kesan merah, jari-jemari terpisah dan kejang manakala sebelah kakinya bengkok.

Melalui bedah siasat, doktor mengesahkan mangsa telah dirogol berkali-kali lebih daripada seorang lelaki. Menurut saksi, mangsa telah dihumban melalui sebuah lori yang disyaki milik kedai perabot tempat terakhir mangsa lawati.

Sumber daripada individu yang boleh dipercayai.

Saya berasa amat sedih, terkilan dan sakit hati dengan kejadian ini. Saya menyeru kepada kerajaan Sabah dan Malaysia umumnya untuk menhadkan kemasukan orang asing khususnya dari negara Pakistan ke negeri ini.

Pernyataan yang mengatakan "warga asing tidak mengugat keselamatan orang Sabah" adalah amat tidak benar sama sekali. Buktinya sudah jelas lagi bersuluh dengan kejadian ini dan banyak lagi kes-kes lain yang melibatkan warga asing. Saya tidak mengatakan semua orang asing itu jahat dan kejam jauh sekali penjenayah namun hakikatnya kemasukan mereka sedikit-sebanyak telah membawa kesan buruk dari segi keselamatan. Kepada para gadis dan wanita diluar sana berhati-hatilah selalu tidak kira siang atau malam hari.

Dalam kejadian ini seorang saksi nampak magsa di humban dari sebuah lori.. Lokasi simpang 3 depan jalan meghala ke SK Ranau-Jabatan Perhutanan Daerah Kota Marudu. Sesiapa yang ada kehilangan ahli keluarga bolehlah membuat pengecaman di Balas Polis Kota Marudu.
Sumber & Laporan asal : John Charles Mitah Mikat 
Gambar Norikoh ketika masih hidup.Harap pembunuh itu dapat pengadilan yang sengsara di neraka!
Takziah kepada keluarga, saudara, & rakan mangsa. Rest in peace.
 Kredit gambar : Bellarina G. Asin , & Sabah is my home facebook

6.12.2012 (updated)
 
SAKSI dan JALAN CERITA KAKAK MANGSA PEMBUNUHAN (RIP NORIKOH )

Post ini saya buat untuk perkongsian kita semua kerana sememangnya kita semua berhak untuk tahu atau sekurang2nya ada sedikit gambaran kejadian sebenar. Bukan mengganggu siasatan pihak berkuasa...

Kakak Gadis Sunti yang dibunuh Pakistan menceritakan dengan tenang dan jelas kepada rombongan sudara Baintin A. Halim Adun:

Pagi itu saya dan adik saya (mangsa) berada di kedai Pakistan berdekatan dengan agen rokok Dunhill di pekan Goshen.
Saya tanya samada ada kerja kosong atau tidak untuk adik sepupu saya yang tidak bersama kami di kedai itu.
Pakistan itu minta supaya adik saya terus kerja pada hari itu juga dan adik saya akan ditempatkan di kedai perabotnya di Pitas.
Adik saya cakap sama itu Pakistan bahawa dia tidak mahu kerja sebab dia masih bersekolah.

Pakistan itu memaksa juga. Kami tinggalkan kedai itu untuk pergi ke pekan baru.

Malangnya barang yang kami beli2 di pekan Goshen tertinggal di kedai Pakistan itu.

Adek saya kol Pakistan itu tapi adek saya suruh saya bercakap untuk mengesahkan samada barang kami itu masih di kedai itu. Pakistan itu mahu saya kerja hari itu juga tapi saya jawab saya masih sekolah. Mungkin Pakistan itu fikir saya ini adalah adik saya.
Pakistan itu kata dia akan bawa barang kami di pekan baru sebab dia sendiri akan pergi ke pekan baru untuk tagih hutang.
Beberapa minit pakistan itu telefon lagi dan adik saya menyambutnya sambil berjalan menuju ke belakan Alliance Bank di mana Pakistan itu tunggu dengan lorinya. Itulah pakistan yang saya nampak di kedai yang memaksa adik saya kerja hari itu juga.
Adik saya naik lori dan berjalan. Bila saya kol adik saya dia kata itu pakistan tidak bawa barang kami. Beberapa minit saya kol lagi adik saya dan adik saya kata dia ada di kedai pakistan itu. Beberapa minit lagi saya sms kol adik saya tapi sudah tiada jawapan.

Beberapa lama kemudian, pakistan itu datang kepada saya menyerahkan beg tangan adek saya. bila saya tanya di mana adik saya pakistan itu kata tidak tahu. dia turun di Shell. Rasa ada sesuatu yang tidak betul saya pergi ke balai polis buat laporan. Polis kata secara kebetulan ada seorang budak perempuan mati di jalan dekat giat mara. Polis itu bawa saya di tempat itu tetapi mayat itu sudah di hospital. Polis bawa saya ke hospital. Sampai di hospital saya nampak org ditutup dengan kain. saya buka kain penutup di sebelah kaki dan saya pasti itu adalah adik saya.

Itulah cerita panjang kakak si Gadis Malang itu.


Laoran Asal : 1 Suara Sabah (Facebook)

Updated 19 Dec 2012



Wah, warga asing membunuh hanya dikenakan hukuman penjara 10 tahun?!!
 

2 comments:

  1. CP share kat FB , benda yang memg kite kena amek taw nih ...

    ReplyDelete
  2. What a sad thing.

    mt
    http://www.facebook.com/meitzeupage

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...