Thursday 21 February 2013

Kaum Dayak mahu kepala Penceroboh di Sabah!


Mengenai Kes Pilipin Suluk mencerobohi Lahad Datu..

Sebentar tadi admin telah berkomunikasi dengan masyarakat Dayak di Kalimatan dimana berpengalaman dalam kasus Dayak vs Madura mengatakan bahawa Panglima2 Dayak dari Kalimantan kini mempersiapkan diri jika Dayak Sarawak dan Leluhur mereka Dayak Sabah iaitu 'pengait' memerlukan pertolongan ..

Maka Dayak kalimantan serta Dayak Sarawak akan bersatu menyerang pasukan Suluk di Lahad Datu Sabah .. Kerana Sabah Bukan Hak Mereka .. Tanah Borneo Milik Dayak!.

Andai Askar tidak mampu menghabiskan Suluk,bagi sahaja kami DAYAK ini kepala Bangsa SULUK itu untuk dijadikan HIASAN di rumahpanjang!

Lupakan Indonesia Jawa banjingan itu yang tertawakan Sabah Borneo! , lupakan malaysia itu , yang penting adalah TANAH BORNEO kita!

Jangan Lupa Kami Dayak Kalimantan telah mengusir penceroboh iaitu Madura dan Kepala mereka masih lagi segar di tiang rumah adat kami.

Dayak Sarawak , Dayak Sabah 'pengait' adalah leluhur kami , kami tidak akan membisu sekiranya Lahad Datu diceroboh Bangsa Suluk Banjingan itu! , Ingat Pulau Borneo Ini adalah Dayak yang empunya!

Saya Beor Hindrowarya iaitu Dayak kalimantan kini bersedia menunggu waktu sahaja!!


Sumber : 1 suara Sabah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...