Thursday 13 September 2012

I AM PROUD TO BE SABAHAN!!

Sejak kebelakangan ni, banyak kes-kes menghina & memperkecilkan urang-urang di negeri Sabah. Apa masalah kamu ni? Mungkin ini la dikatakan "apabila orang itu menggunakan dubur untuk berfikir"... Jangan Kacau sarang tebuan!

Photo: Laporan polis isu blog hina tarian Sumazau 

p/s: Tidak kira kenyataan menghina itu datang daripada pihak mana, golongan yang suka menghina kaum lain adalah golongan tidak bertamadun. SAY NO TO RACIST !

kredit pos : @jaymie


Photo: [FDO] Susulan sebuah artikel dari satu blog (tidak kira UMNO punya ka PEMBANGKANG punya ka, PALSU ka BENAR ka) yang mengatakan "Tarian Sumazau Untuk Golongan Rendah Akhlak" sehingga mencetus kemarahan rakyat Sabah maka UPKO dan PBS telah membuat laporan polis mengenai artikel tersebut.. Walaupun blog itu telah memadam artikelnya itu, agaknya sudah terlambat bagi penulis tersebut kerana walaupun penulis itu telah membuat artikel baru yang seolah-olah cuba "COVER" dirinya, namun bila rakyat2 Sabah sudah bersatu, susah sudah mau "COVER" diri tu.. Inilah sikap terpuji rakyat Sabah.. 

p/s :link yg seolah-olah "COVER" diri penulis boleh dibaca di sini http://suarapakatanrakyat.com/2012/09/memang-tarian-sumazau-berbentuk-pemujaan/

Tarian Sumazau sangat mudah dipelajari oleh semua golongan manusia, & merupakan tarian tradisi dari duluuuuu lagi oleh nenek moyang masyarakat Kadazan Dusun. Rendah ahlak?? Silap kamu cakap begitu tu, kalau kau di sabah sekarang bagus kau beli insuran kepala kamu tu.

Photo: [FDO] Wajarkah penulis blog ini mengatakan Tarian Sumazau Untuk Golongan Rendah Akhlak..????

Sememangnya kita tahu PRU tidak lama lagi.. Tetapi tidak perlu sampai menghina tarian rakyat Sabah. Kita tahu setiap pemimpin sekarang mempunyai cara masing-masing untuk menjatuhkan pesaingnya.. Tapi perlukah dengan cara 
MENGHINA..????

TIDAK KIRA BLOG NI PALSU KA MILIK UMNO KA PEMBANGKANG KA YG PERLU DIINGATKAN HANYALAH SATU.. PERLUKAH SAMPAI MENGHINA..??? PEMIMPIN2 SEKARANG MEMPUNYAI SEJUTA CARA UNTUK MENJATUHKAN PIHAK LAWAN MEREKA.. TETAPI PERLUKAH KATA-KATA PENGHINAAN DIBERI KEPADA TARIAN SABAH..??

p/s : admin hanya mengambil beberapa kata sahaja dari post yang sebenar.. Untuk bacaan lanjut sila klik http://suarapakatanrakyat.com/2012/09/tarian-sumazau-untuk-golongan-rendah-akhlak/#
Ayat dia ni walaupun bikin panas tahap mau steamroll kepala dia, tapi sia macam rasa sengaja ayat ni dibuat untuk kepentingan politik seseorang.
Photo: [FDO] Pakar Debat Yang Paling BIJAKSANA...????

p/s : hellooooo 014....
Ni lagi contoh orang yang menggunakan dubur untuk berfikir, kalau kau pigi sarawak, jaga-jaga kena sumpitan beracun, kau mati tiada orang peduli, kena biar di siring longkang.
Patut Negara Borneo yang dapat 100% hasil petroleumnya sendiri, tapi kami kesian area kamu tiada hasil bumi sudah kan, jadi kami derma la sikit-sikit untuk pembangunan di sana, patut kamu berterima kasih!
Sumber : 1 Suara Sabah

 
Ni Video menunjukkan orang korea pun respek tarian orang lain... I am proud to be Sabahan!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...